Šport‎ > ‎

Jutranje aktivnosti - joga

objavljeno: 5. okt. 2017 03:57 avtor: Info Dgnkp   [ posodobljeno 6. apr. 2018 00:44 ]

Vabljeni na jutranjo jogo!

… kdaj?
Vsak torek in četrtek.

… kje?
V dvorani DGN Koper.

… kaj moram imeti s seboj?
Mehko blazino - podlogo za ležanje, brisačko in veliko dobre volje.

… kako naj se oblečem?
Čimbolj udobno.

… Se vidimo?
Začnemo v torek, 10. oktobra 2017, ob 9 uri. Pridite!



https://www.google.si/search?client=firefox-b-ab&dcr=0&biw=1920&bih=947&tbm=isch&sa=1&q=joga+v+vsakdanjem+%C5%BEivljenju&oq=joga+v+vsakdanjem+%C5%BEivljenju&gs_l=psy-ab.3...29237.36633.0.36945.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0....0.dkAYHFApumI#imgrc=ENWGRalJfxtBwM:Fotografija: INTERNET


Pogosta vprašanja in odgovori ob vadbi

Zakaj vaditi Jogo v vsakdanjem življenju?

Tisti, ki redno vadimo, ugotavljamo, da nam povečuje telesno gibljivost, moč in vzdržljivost. Z daljšo in postopno vadbo nam pomaga tudi pri razvijanju koncentracije, optimizma, samozavesti, spoštovanja in notranje moči, potrpežljivosti in bolj sočutnega odnosa do okolice in samega sebe.

Ob življenju z jogo se sčasoma naučimo obvladovati vsakdanje skrbi, čeprav joga ne ponuja čudežnih in hitrih rešitev. Z redno vadbo postopoma razvijamo harmonijo telesa, uma in duše ter v svoje življenje prinašamo celostno zdravje.

Katere tehnike obsega vadba Joge v vsakdanjem življenju?

Sistem zajema tradicionalne, izvorne in skozi stoletja preverjene celostne tehnike: telesne položaje (asane), sproščanje, dihalne vaje (pranajame), meditacijo in globoko sproščanje (joga nidra), Khatu Pranam, satsang (duhovna druženja), mudre, bande, očiščevalne tehnike hatha joge ter tehnike za prebujanje kundalini in aktiviranje energijskih središč v telesu - čaker.

Sistem vadbe je razdeljen na osem stopenj. Začne se z zelo preprostimi vajami, ki se v vsaki stopnji nadgrajujejo na višjem nivoju.

Ali lahko vadim, čeprav imam določene zdravstvene težave?

Vadba je primerna za vse, razen za zelo težke bolnike, mentalno bolne in osebe pod vplivom alkohola ali mamil. Za različne zdravstvene težave oziroma stanja (nosečnost) se je priporočljivo pred pričetkom posvetovati z zdravnikom.

V vsakem primeru povejte inštruktorju, če imate zdravstvene težave, da bo obveščen in vam bo lahko tudi svetoval. Nekatere vaje npr. dvigujejo krvni pritisk, zato jih ni priporočljivo izvajati, če je vaš pritisk že previsok.

Ali so za vadbo joge kakšne starostne omejitve?

Ne. Joga je primerna za vse starosti.

Ali moram vseeno začeti s prvo stopnjo, četudi sem že vadil jogo?

Da. Ne glede na to, po kakšnem sistemu, kako dolgo ali koliko časa ste vadili že prej, velja, da vsi, ki se prvič vključujejo v vadbo po sistemu 'Joga v vsakdanjem življenju', začnejo z vadbo na prvi stopnji.

Kdo so učitelji joge?

Učitelji so učenci avtorja sistema Vishvaguru Paramhans Maheshvaranande, ki se več let intenzivno ukvarjajo z jogo ter se redno usposabljajo pod njegovim vodstvom. Hkrati imajo opravljen mednarodni izpit za inštruktorja JVVŽ ter posebne izpite na Fakulteti za šport Univerze v Ljubljani.

Ali je bolje vaditi v manjši ali v večji skupini?

Oboje ima svoje prednosti. Ljudje pogosto mislijo, da je bolje vaditi v manjši skupini, da se jim inštruktor lahko bolj posveti ipd. Seveda je v večjih skupinah vzdušje drugačno, ravno v tem pa je tudi pomembna prednost, saj v njih prihaja do večje sinergije (pozitivnega učinka skupnega delovanja), zaradi katere je izvajanje vaj lahko lažje in bolj učinkovito.

Kaj potrebujem za vadbo?

Odejo ali drugo mehko podlogo za ležanje, sedenje in izvajanje vaj na tleh, udobna, ohlapna ter pozimi dovolj topla oblačila (na primer trenirko). Vadimo bosi ali v nogavicah, po želji pa lahko za vadbo uporabimo tudi tanjše ogrinjalo (odejo, širok šal) in blazinico za sedenje.

Kateri so osnovni napotki za vadbo?

Odložite vse, kar vas lahko pri vadbi ovira (pas, nakit, uro, očala ...). Nikoli ne vadite s polnim želodcem (zadnji obrok imejte vsaj 3 ure pred vadbo). Ne primerjajte se z drugimi in ne tekmujte z njimi, ampak vadite zase, po svojih zmožnostih.

Kako hitro se napreduje po stopnjah?

Vadba je organizirana tako, da v enem semestru usvojimo vaje posamezne stopnje Joge v vsakdanjem življenju. Priporočljivo je, da zraven enkrat tedenske skupinske vadbe vsakodnevno vadimo tudi doma. Tako se lahko res pripravimo na napredovanje na višjo stopnjo.

Kakšni so še drugi učinki redne vadbe Joge v vsakdanjem življenju? Ima joga stranske učinke?

Drugi pozitivni učinki redne vadbe:

  • pomaga k boljšemu fizičnemu zdravju; izboljšuje prekrvavitev, presnovo, delovanje organov, zvečuje gibljivost in moč

  • je odlična preventiva pred kroničnimi boleznimi in negativnimi učinki stresa, pa tudi psihična podpora ob življenjskih preizkušnjah; vendar joga ni zdravstvena ali psihološka terapija

  • povečuje samozavest, sproščenost ter umirjenost telesa in uma

  • povečuje sposobnost koncentracije

  • pomaga nam, da se bolje spoznamo in razvijamo razumevanje ter spoštovanje do sebe in drugih

  • se učimo, kako si lahko pomagamo v različnih življenjskih okoliščinah

  • pomaga doseči harmonijo, vzpostavlja notranje in zunanje ravnovesje

  • pomaga pri osvobajanju od razvad, čustev in vezi, ki nas omejujejo in od katerih smo odvisni

  • oblikujemo telo

  • znebimo se tesnobe in strahov

  • povečamo komunikativnost in vključenost v družbo..

Vadba joge nima stranskih učinkov na naše telo in psihofizično počutje.


*vir: https://www.jvvz.org/




"S pravilno in redno vadbo nas Joga v vsakdanjem življenju postopoma vodi k harmoniji telesa, uma in duše in nam v življenje prinaša celostno zdravje."